شیرینی رسپیری

مطبخ خانومی

شیرینی رسپیری

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

شیرینی رسپیری

موادلازم:

آردصرف            225 گرم

پودرقند            50گرم

کره                225 گرم

نشاسته ذرت           50 گرم

نسکافه            2قاشق چایخوری

آب جوش           1قاشق سوپخوری

وانیل             1/8 قاشق چایخوری

پودر قند یا شکلات چیپسی یا مارمالاد                مقداری برای تزئین

نکته:اگه دوست دارین رنگ شیرینی پر رنگتر بشه وطعم نسکافه بهتر حس بشه 1قاشق سوپخوری نسکافه رو با 2قاشق سوپخوری اب جوش مخلوط کنین و داخل خمیر بریزین.

طرز تهیه:

کره باید به دمای محیط رسیده باشه تا نرم شده باشه بعد وانیل و پودر قند رو بهش اضافه می کنیم و 5 دقیقه با همزن برقی می زنیم تا نرم و کرم رنگ بشه.

پودر نسکافه رو با آب جوش مخلوط می کنیم و بهش اضافه می کنیم و کمی می زنیم تا مخلوط بشه و در نهایت آرد رو کم کم اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.خمیر آماده است.

فر رو روشن می کنیم و حرارت رو روی 170 درجه سانتیگراد می ذاریم و اجازه می دیم تا 20 دقیقه کار کنه و فر گرم بشه.

خمیر نرمی به دست اومده که چسبناکه . از قیف و ماسوره استفاده می کنیم بهتره از ماسوره شکوفه باز استفاده کنین تا خمیر به راحتی از داخلش بیرون بیاد من از شکوفه بسته استفاده کردم و زحمتم زیاد شد.قیف رو یکبار مصرف انتخاب نکنین چون پاره می شه.

خمیر رو داخل قیف می ریزیم و داخل سینی فر شکوفه می زنیم یا یک گل کوچیک درست می کنیم.سینی فر نیازی به چرب کردن نداره.قسمت مرکز هر شیرینی رو می تونین یک شکلات چیپسی بذارین و بعد داخل فر بذارین.اگه دوست داشته باشین مرکز هر شیرینی مارمالاد بریزین دیگه نباید شکلات چیپسی بذارین . بعد از شکوفه زدن سینی روداخل فر می ذاریم.15 تا 20 دقیقه زمان برای پخت این شیرینی کافیه ولی چون دمای فرها باهم فرق داره این زمان در فرهای مختلف متفاوته.

بعد از اینکه شیرینی ها از فر دراومدن می تونین مرکزش هر مارمالادی که دوست دارین بذارین(البته در صورتی که شکلات چیپسی نذاشتین) و یا روی شیرینی ها تا داغ هستن پودر قند الک کنین.من فقط از شکلات چیپسی استفاده کردم.

امیدوارم درست کنین و خوشتون بیاد.



موضوعات مرتبط: شیرینی ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395برچسب:شیرینی ها, | 23:19 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.